ελαττωματικό ΑΓΟΡΙ, sam albatros

Αρχικά θέλω να συμφωνήσουμε σε κάτι: το γεγονός ότι ένα βιβλίο καταπιάνεται με ένα σοβαρό ή/και ενδιαφέρον θέμα, δεν το καθιστά αυτόματα και καλό.

Ναι, καταλαβαίνω ότι τα ζητήματα που αφορούν την LGBTQ+ κοινότητα, η έμφυλη βία, ο ρατσισμός, ο σχολικός εκφοβισμός είναι θέματα που απασχολούν την κοινωνία (ορθά) και μπράβο στ@ συγγραφέα που αποφάσισε να καταπιαστεί με ένα από αυτά αυτό όμως δεν αναιρεί ότι βασικά το βιβλίο δεν ήταν καλό.

Κι εξηγώ:

  1. Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα στην λογοτεχνία είναι να γράφει κάποιος από την οπτική του παιδιού. Υπάρχει ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, υπάρχει και ο λάθος. Συνήθως το λάθος προκύπτει γιατί αντί να γράφει ένα παιδί, γράφει ένας ενήλικας όπως νομίζει ότι θα έγραφε ένα παιδί. Και για κάποιο λόγο οι ενήλικες πιστεύουν ότι τα παιδιά δεν έχουν ιδέα από συντακτικό.
  2. Σύμφωνα με όσα διάβασα, υποτίθεται ότι η ιστορία εξελίσσεται στα 90s. Συμφωνα με το βιβλίο, η ιστορία εξελίσσεται σε κάποιο παράλληλο σύμπαν που η Sailor Moon, το Fame Story και το The Ring συνυπήρξαν τηλεοπτικά. Είναι το ίδιο σύμπαν στο οποίο ένα 10χρονο στα 90s είχε δει το The Ring.

Επίσης στα 90s είχε απαγορευτεί η βία από τους δασκάλους. Δεν λέω ότι δεν υπήρχε. Λέω ότι υπήρχε το περιθώριο για καταγγελία. Και ότι οι πλειοψηφία των γονιών δεν ήθελαν οι δάσκαλοι να δέρνουν τα παιδιά τους.

Α ναι, και στα 90s οι γονείς είχαν σταματήσει να πιστεύουν ότι η ορθή διαπαιδαγώγηση περιλάμβανε βία. Φυσικά υπήρχαν περιστατικά, αλλά είχε σταματήσει να θεωρείται κανονικότητα.

  1. Ας επανέλθουμε στον ήρωα. Ξεκινάμε να τον παρακολουθούμε στην Τετάρτη Δημοτικού και τον αφήνουμε στην Έκτη. Ουδεμία εξέλιξη δεν παρατηρήθηκε από την μια τάξη στην άλλη… Ούτε στον τρόπο γραφής ούτε, πολύ περισσότερο στην ψυχοσύνθεση.
  2. Ο ήρωας μας επίσης έχει μια δασκάλα που είναι η μοναδική του σύμμαχος. Την οποία λογικά πρέπει να συμπαθησουμε. Πλην όμως την είδαμε σε δύο σελίδες…
  3. Και τελικά ποιο ήταν το θέμα του βιβλίου; Πού ήθελε να καταλήξει;

Αυτό που με πληγώνει πιο πολύ είναι ότι ήθελα να μου αρέσει…

Update 4 χρόνια μετά: Συνεχίζω να εντοπίζω τα ίδια θέματα στο βιβλίο, όμως θέλω να εξάρω την ακτιβιστική δράση του συγγραφέα. Επίσης, αυτό που συνέβη με τον αρχικό εκδοτικό είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο rainbow washing! Ως εκ τούτου, σας προτρέπω να διαβάσετε το βιβλίο για να σχηματίσετε τη δική σας γνώμη, το οποίο και πλέον κυκλοφορεί σε αυτοέκδοση του ίδιου του συγγραφέα.

Διάβασε ακόμα!

Δες τα τελευταία post στο Instagram

Κάνε follow γιατί όλα από εκεί ξεκινάνε!

Καλέ, έχω και TikTok!

Κάνε κι ένα follow, μην ξεχαστείς!